maanantai 10. marraskuuta 2008

Omituista vai ei

Kun tuo mami ei osannut pitää suutansa kiinni ja meni kommentoimaan, että Fannin emäntä itse on omituinen, niin saimme nakin takaisin eli Fanni Nöppönen (vai oliko kuitenkin emäntä??) antoi meille seuraavan tehtävän: "Paljastan viisi omituista tapaani. Tämän jälkeen valitsen seuraavat viisi ihmistä (tai siis kissaa), jotka haastan tekemään saman perästä.
Heidän tulee myös kirjoittaa nämä säännöt merkintäänsä.
Linkitän haastamani ihmiset tämän merkinnän loppuun ja käyn ilmoittamassa heidän kommenttilaatikoihinsa haasteesta ja tästä merkinnästä."

Tämä on oikeasti tosi haastava nakki, sillä eihän meillä mitään omituista tapaa ole. Mami yritti meille väkisin vääntää viisi omituista tapaa, mutta kuten näette, oli enemmän kuin helppo nakki käydä kumoamassa ne kaikki.
1) Mamin mielestä on omituista se, kun minä käyn ulkona kakalla, niin kaivan ensin vähintäänkin itseni kokoisen kuopan ja teen tarpeeni vasta sitten, kun olen jo itsekin yltä päältä esim. mudassa. No, tarkoituksena on kyllä oikeasti välttää se, että joku astuisi minun kakkaan, onko tämä nyt sitten niin omituista? Ja miten muka kukat voisivat hyödyntää lannoitteen maan päältä, minä en ainakaan ole kovin montaa ilmajuurista kasvia meillä nähnyt.
2) Mamin mielestä on omituista se, että minä tykkään leipoa/tassuttaa vain paljasta ihoa vasten eli vaatteen päältä ei voi leipoa/tassuttaa. Nooh... eihän mami ja isukkikaan pussaile minkään kankaan lävitse eli se siitä omituisuudesta.
3) Mamin mielestä on omituista se, että raksukupista raksut eivät maistu yhtään niin hyvälle kuin siitä isosta säiliöstä suoraan syötynä. Hei haloo, jos toi ipana esim. käy lähmimässä mun raksuja, niin ei se nyt kovin omituista ole, että mieluummin syön putipuhtaita raksuja. Eipä toi mamikaan innosta kiljuen toisten tähteitä syö.
4) Mamin mielestä on omituista se, että Säde käy hyppimässä meidän taulut vinoon. Enemmänkin omituista on se, että noi eivät ymmärrä vinkkiä siitä, että ao taulut nyt vaan eivät sovi meidän sisustukseen.
5) Mamin mielestä on omituista se, että mä tykkään pussailla enemmän isukkia kuin mamia. Arvannette tämän vastaväitteen... en minäkään kovin usein näe mamin pussailevan itseään, mutta kylläkin isukkia!

Mites on Pilvin & co:n, Chilin & co:n sekä Perditan jengin omituiten tapojen tilanne? Onko teillä sama tilanne, että emäntä se on se omituinen eikä kukaan muu?

Olimme muuten viime viikonlopun mummolassa ja mamilla oli ihan mahdoton hössötys päällä jostakin Belladonnasta ja erityisesti Robinista ja Elisabethistä. Hän lupasi paljastaa seuraavassa jutussa, mistä ihmeestä tässä on kyse. Mutta kyllä me vähän säikähdettiin, kun alkoi jo pitkäkarvaisesta pikkusiskosta puhua. Hui - onneksi isukki toppuutteli ja mamikin tyytyi siihen - mutisten kylläkin.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä mä oon tullu siihen tulokseen, et ihmiset ne niitä omituisia on! :)