keskiviikko 21. lokakuuta 2009

25 asiaa minusta - Viivi

No niin, nyt se sitten on tässä - jo kauan ja hartaasti odotettu 25 asian lista paljastuksia minusta. Säteestä tämä tämä julkaistiin viikko sitten. 1.Olen kotimme kaunis kuningatar. Ja vaikkei se todisteluja tarvitsekaan, niin joka tapauksessa kauneuteni osoituksena on tittelini GIC – Grand International Champion.
2.Olen synnyttänyt kuusi ihanaa tyttöä, joista yhden jouduimme suureksi suruksemme luovuttamaan pilvenreunalle enkeliksi. Nyt en tosin synnytä enää lapsia – kiitos leikkauksen, johon mut vietiin lupaa kysymättä.
3.Mottoni on "harkitse, ettei tarvitse katua". Tätä sovellan niin öttiäisten metsästämisessä kuin ruokailussakin. Onhan se niin, että kyllä ne possusuikaleet pitää nuuskutella ja haistella tarkkaan ennen kuin voi harkita sitä, voisiko yhden niistä syödä. Sen jälkeen pitää vielä harkita, voiko sen syödä kupista vai pitääkö se siirtää ensin kupin viereen. Sitten tarvii harkita, onko se siitä pöydältäkin vielä syömiskelpoinen? Ja jos tässä välissä tuo penteleen tenava on jo sen suikaleen välistä vetänyt ja syönyt, pitää harkita, onko minulla ylipäätänsä enää nälkä, vai menikö ruokahalu jo kokonaan?
4.Osaan näyttää närkästymiseni niin ilmeillä kuin eleilläkin. Muistanette sen multapää-kuvan… se kertoi varmasti sen, mitä tällä elepuolella tarkoitan.
5.Olen isukin sylikissa. Kukaan muu ei osaa rapsuttaa mua niin ihanasti massusta ja pitää hellästi sylissä kuin isukki.
6.Olen mamin rinnan polkukissa. Mamin rinnanpäällä saatan viipyä polkien niin kauan, että kuulemma vähintään Oulussa kävin tassuttaen. Jos mami on kyljeltään, menen joko työntämään päästä tai sitten nuolaisemaan silmäluomesta vinkiksi, että tassuissa on ylimääräistä polkuenergiaa, joka pitäis saada vapautettua. Ja siis tarkennuksena, vain paljas iho kelpaa, kaikkinaiset vaatteet välissä vie polkutuntuman pois.
7.Ihmispapan hiukset ovat mun mielestä parhaimmat makuiset hiukset, ne pesen joka päivä aina huolellisesti, kun olemme mummolassa käymässä. Pappa tykkää siitä kovasti ja vaikkei sitä myönnäkään, niin aina odottaa jo siinä meidän lempituolissamme, koska mä tulen pesemään hänen hiuksiaan.
8.Mamin tyyny on mun yöunipaikka. Ja onneksi mamilla on niin pieni pää, että sille riittää se pienen pieni kulma siitä tyynystä (ainkin minun mielestäni se näyttää riittävän).
9.Rakastan tyttöäni Sädettä yli kaiken, vaikken sitä ihan aina täysillä näytäkään, ettei tenavasta vaan tule ylpeä. On se vaan ihanaa, kun tenava jäi mua viihdyttämään ja hoitamaan. Vähän enemmän se vaan sais nukkua…
10.Olen entisessä elämässäni ollut koko kulmakunnan mahtavin ulkoileva peto ja se veri virtaa vieläkin vähän suonissani, niin kovasti tykkään olla ulkona niin pötkötellen kuin tutkiskellen ympäristöä. Palvelijat eivät vaan aina ymmärrä sitä, että vähintään kaksi kertaa päivässä pitäisi päästä ulos ja viikonloppuisin ainakin kolme kertaa…
11.Olen antanut naapurustossa kahdelle konsulttikollille kunnon mäjäytykset kuonoon (kerran molemmille yhtaikaa!!!) ja lisäksi olen näyttänyt kaapin paikan parille koirallekin. Ja jälkimmäisestä saavat koirat syyttää täysin ulkoiluttajaansa, joka ei uskonut mamin varoituksia siitä, että mä en koiria pelkää, vaan laskivat koiransa suoraa päätä nuuskimaan minua. Kyllä meitä on vaan joka lähtöön…. sanon minä.
12.Autoilu on pepusta.
13.Kooltani olen taskukissa – mutta suuri egoni kyllä korvaa pienuuteni.
14.Samaa mieltä Säteen kanssa: Takkakausi saisi kestää läpi vuoden – samoin kuin auringonpaiste. Eikä saunaakaan tarvitsisi koskaan sammuttaa.
15.Jos minuun kosketaan väärällä hetkellä tai väärällä tavalla, osoitan sen hyvin närkästyen ja nopeasti ao kohtaa tarkkaan nuollen.
16.Minulla on kaikista rohkein ja urhoollisin sisko Pilvi, joka on minuakin kauniimpi!
17.Asfaltti, pihakivetys, kova savipelto – aah, mitä kierimis- ja turkinhoitopaikkoja!
18.Mitä syvempi kuoppa, sitä miellyttävämpi on helpottaa oloaan – niin pienessä kuin isossakin hädässä. Ja jälkikäteen, mitä suurempi pyramidi siinä päällä, sitä parempi mieli.
19.En voi ymmärtää, miksi katkarapuja ei voi syödä joka päivä.
20.Imuri – maailman turhin kapistus. Samaan kastiin kuuluu myös se pikkuimuri. Meillähän on Säde, joka syö roskatkin lattialta, miksi ihmeessä se imuri pitää kuitenkin esille ottaa?
21.Kun mami silittää vaatteita, tykkään toimia laadunvalvojana ja käydä testaamassa aina pinon päällimmäiseksi laitetun silitetyn vaatteen makaamalla tovin siinä päällä. Jos laatu on huono, kuopsutan sen yleensä kasaan ja mieluusti vielä pudotan lattialle. Siitä mami tietää, että pitää silittää uudestaan (silityksen laatu = lämmityksen taso).
22.Paras istumapaikka löytyy aina juuri sen lehden päältä, jota isukki sillä hetkellä lukee. Tokihan isukki myös aina haluaa katsella minua samalla kun lukee (=yrittää lukea).
23.Vesi maistuu parhaimmalle joko suoraan hanasta tai sitten mamin vesilasista.
24.Osaan avata ovia ja palkinnoksi tästä hienosta taidosta meillä on käännetty ovenkahvoja alaspäin. Näin meillä palkitaan hienoista suorituksista ja kannustetaan jatkamaan hyvää harrastusta…
25.Olen kuuluisuus – olenhan ollut kahden laajalevikkisen alan eri lehden kansikuvatyttönä.

5 kommenttia:

Ritva kirjoitti...

Olet ihana kuningatar Viivi Vimpula!

Erityis :-) kohdalle 3 - syömisesi on tosiaan 'vauhdikasta'.. Keneltä se onkaan perittyä.. *ihmettelee viattomasti*

Heidi kirjoitti...

Joskus ruoka vain maistuu paremmalta, kun sen syö matolta. Miksi ihmiset jaksaa aina ihmetellä tätä, eihän nekään aina syö samassa paikassa?!

Kuu-Katjaana kirjoitti...

Sinä Viivi olet kyllä niin klassinen kaunotar <3!

Karvalapset kirjoitti...

Ihana Viivi! Kaunis, suloinen, itsevarma ja viisas Viivi! :)

Morris lähettää terveisiä ja mainitsee, että jokakissan käännettyjen kahvojen korjaussarja on kehitystyön alla. Hieman vielä hankaloittaa kissoille sopivan ruuvimeisselin suunnittelu, mutta eiköhän se siitä.

Santtu nyökkää ja toteaa, että autoilu on tosiaan pepusta - - syvältä - - suoliston peräpohjukasta!

Pilvi muistuttaa, että Viivi on perheen sankarimissi, joten pois turha vaatimattomuus! Sisko-kullalle paljon pehmoisia nenusuukkosia.

Anonyymi kirjoitti...

Hei äiti.
Sinussa on paljon samoja piirteitä kuin minussa ja siskossani Säteessä on Siirin piirteitä.

t:lapsesi Saaga