perjantai 18. helmikuuta 2011

1 + 1 = kaksi kärpästä yhdellä iskulla

Ihan pakko on vielä hetkeksi palata tuohon meidän lämpötyynyyn. Niin, siis todellakin, meidän lämpötyyny, noi teki vähän kauppoja Ritva-tädin kanssa ja nyt se on ihan meidän ikioma. No, mami loukkasi selkäänsä ja ensihoitona hän omi sitten MEIDÄN lämpötyynymme. Olishan se pitänyt arvata, että tyhmästi teki, kun kylmällä sitä olis pitänyt hoitaa, eikä lämpimällä. Kyllä me Säteen kanssa yritettiin sitä katseillamme hänelle viestittää, mutta eihän se meitä koskaan todesta ota. Seuraavana päivänä vasta uskoi, kun lääkäri oli ojentanut asiassa.

Tällä kertaa kuitenkin mami oli yhdessä kohtaa hyvinkin oppivainen ja kekseliäs. Tässä esimerkki, kuinka lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja niin olimme sekä mami että minä tyytyväisiä.

8 kommenttia:

Heidi kirjoitti...

Meidän ihmisestä on ihanaa, kun kissat tulee makaamaan selän päälle! Vielä kun Harmi oppisi hieromaan hartioita samalla tavoin kun se repii hiuksia (ja samalla vähän hieroo päänahkaa silloin kuin kynnet ei ole liikaa esillä)! ;)

Mamma N kirjoitti...

Jaa, mut tuohan ei näytä yhtään hullummalta :)

Karvalapset kirjoitti...

Viivi, Santtu sanoi, että se voi opettaa sulle, miten hierotaan ihmisten selkää. Se on kisutsu-hieronnan ekspertti. Jos hieroo hyvin, saa pötköttää selässä niin paljon kuin haluaa.

Terv. Pilvi-sisko

Viola kirjoitti...

Rakas Viivi-emoseni, nyt kun pääsin karkaamaan näppikselle ilman että omistaja huomaa, haluan kertoa sinulle kuinka _hirveällä_ tavalla minua on huijattu ja kiusattu. Tätä lämpötyynytarinaa on meidän talossa seurattu innokkaasti, joten tiedän miten onnekkaita olette. Mutta kuuntelepas tätä. Olen kuullut huhun, että täällä meillä olisi kaapin kätköissä kokonainen sähköhuopa! Semmoinen sänkyyn petauspatjan alle laitettava paratiisinomaisen lämmön tuottaja, jolle mahtuisimme koko lauma ja vielä naapurin ihqut kollitkin. Mutta lieneekö vain legendaa ja tarua tämmöinen kapistus, ei ole moista ihmettä meidän pienten ja palelevien kisumisujen kylkien alla näkynyt :-/ Sen sijaan minä kyllä kuulemma kelpaan omistajan kyljenlämmittäjäksi oikein hyvin. Pyh, sanon minä. Barrikadeilleko tässä on suuren maailmaan tyyliin noustava???

T. Tyttäresi Viola

Viivi kirjoitti...

Karvalapset: vaikka olenkin masutyyppi (tykkään leipoa masua ja tykkään, että mun masua rapsutellaan), niin voisin oppitunnin ottaa vastaan. Siinä samalla hieroessa voisi suorittaa hiustenpesun palvelijalle, eikö totta? Mutta onkohan noilla sen jälkeen liiankin lokoisat oltavat?? Harmi, lähdetkö mun kaa kisutsu-oppitunnille?

Viola-rakas: olen niin kovin järkyttynyt tästä kohtelustasi! Vaaditaan vaan, mutta ei pikkukissan tarpeilla mitään väliä... Ja tuollaiseen kotiinko minä sinut laskin, olen tosi pahoillani! Jos noi ovat noudattaneet tahtoani, niin kauppaehdoissa luki näin: jos Violaa kiusataan tai jos Viola ei saa riittävästi lämpöä, saa Viola korvauksena jokaisesta rikkomuksesta kuukauden estottoman pääsyn niin omalle kuin palvelijoidenkin ruokakaapeille! Ja jos tätä ei lue siellä, niin sano vaan, että suullinen sopimus on yhtä pätevä, emon sana on laki ja lämpöhuopa kisuille heti! Pidäthän minut ajantasalla tässä tilanteessa, niin tiedän ajoissa ryhtyä tarpeellisiin jatkotoimenpiteisiin!

Sirpa kirjoitti...

Loistavan ratkaisun olette keksineet - saa kissa ja ihminen lämpöä. Kollo harrastaa kissamaista hierontaa, joskus on kyllä kissan kynnet emännän makuun hieman liikaa esillä. :D

Viola kirjoitti...

Oi emoni, jospa saisinkin rajoittamattoman pääsyn ruokakaappiin edes viikoksi! Mutta ei, kuulemma muotoni rehevöityvät niin nopeasti että moisille kauppaehdoille täällä naurettaisiin räkäisesti. Siis sen lisäksi, että minulla on kylmä, minulla on myös nälkä -aina ja jatkuvasti. Olen kyllä sitä mieltä, että 10 kiloa Violaa on enemmän kuin kolme kiloa Violaa, ja eikös ilon ja rakkauden määrän pitäisi myös silloin kolminkertaistua?

Viivi kirjoitti...

Tämä ei ole todellista, minun lastani kidutetaan! Nälkä ja kylmä!!! Eikö ne palvelijat tajua, että antamalla enemmän ruokaa myös kylmyys vähenisi... Ehdotan boikottia kyljenlämmityksessä ihan heti nyt alkaen! Ja suosittelen myös, että öisin vaivihkaa kiskot peiton pois palvelijan päältä, samoin viet sen villasukat piiloon ja vastineeksi kauppaehtojen vähättelystä, teepusseille voisit tehdä myös pientä jäynää esim. reikien muodossa. Kuolaaminen nälän vallassa palvelijan ruokalautasen päällä voi myös tehostaa vaikutusta. Sanonta hyvä ruoka parempi mieli on niin totta, kas kun eivät palvelijat ole sitä tajunneet...??? Ovatko ne peittäneet ikkunatkin mahdollisilta lämmittäviltä auringonsäteiltä?