perjantai 31. elokuuta 2007

Siitä minun ruokailusta

Niin, minun on ihan pakko kertoa yksi juttu siitä, kuinka minä EN ole vähäruokainen ja jotenkin huono syömään.. Tässä hyvä esimerkki, jos minun kokoinen kisu vetää tämän satsin, niin onko se jotenkin vähäinen määrä ruokaa??? Kysynpähän vaan..

Onneksi nyt ihan joka päivä ei tätä satsia eteen laiteta!!! Kyllähän tuossa jo ilmekin kertoi, että pikkasen taisi mami yliarvioida ruokahaluni. Seiti sinällään on ihan jees possun puutteessa, onneksi sitä ei tule liian usein.

Vesi on muuten maailman parasta juomaa. Jos sen vielä saa nuolaistua aamukasteen muodossa ulkoa heinän päältä, niin se on tosi nannaa. Omasta vesikiposta sen sijaan en hirveästi pidä, vaan noi kunnon lasit ovat oikeita siihen tarkoitukseen. Toisekseen olen muutenkin laadunvalvoja ja käyn tarkistamassa etukäteen, että isukki ja mami voivat varmasti turvallisin mielin vettä juoda.

Ja kuten kaikki kunnon kisut, niin ruokailun päälle pitää ottaa pienet kauneusunet. Mami ja isukki on lisäksi joskun niin kamalan hitaita syömään, että mun on ihan pakko ottaa välitorkutkin vaikka mamin sylissä. Toisaalta mamikin tykkää siitä, koska silloin isukki tarjoilee kaiken, sillä eihän minua voi herättää! (Hemmotettelua? Ei ollenkaan...)

Niin, mitä muuten tulee vielä siihen mun laadunvalvontaan, jos otsikon aiheesta sallitaan pieni poikkeus. Niin silittäminen on tosi tarkkaa touhua. Kun mami on silittänyt paidan tai housut, niin käyn yleensä tarkistamassa tuloksen heti. Eräänkin kerran pinossa päällimmäisenä oli ihan luokattomasti silitetty paita, jonka minä sitten tassulla nappasin lattialle. Mami ymmärsi vinkin. Toisena pinossa oli hamonen, jonka sisäpuoli kelpasi, jäin siitä käsin tarkkailemaan, miten se uusintasilitys paidalle onnistuu.

Seuraavalla kerralla muuten lupaan tarinoita ja kuvia siitä, kun Paroni-veli on ollut kyläilemässä meillä silloin pienempänä. Ne oli ihan huippuhetkiä!!! Harmi, kun Paroni muutti sinne Mikkeliin..

2 kommenttia:

Risu kirjoitti...

Viivin Fanitusclubin Jyväskylän osasto toivottaa onnea päiväkirjailulle ja lähettää terveisiä huoltojoukolle!
R, M, E ja H

Viivi kirjoitti...

Kiitos Jyväskylän osastolle sekä minulta että huoltojoukoilta! Erityiskiitos vielä maailman parhaalle ulkoiluttajalle Helille ja iso kiitos koko porukalle jälleen kerran todella mukavasta mökkiviikonlopusta!
Viivi & huoltajat