maanantai 19. marraskuuta 2007

Nukkumatti, nukkumatti Viivin....

Huomasitte varmaankin, että olen lisännyt linkkeihin Tassunjälki-blogin. Kannattaa käydä tutustumassa, on tosi kivoja juttuja ja kuvia Pilvi-siskon lähipiiristä. Mutta siis, minäkin sain sieltä idean esitellä pari unipaikkaani. Normaalistihan olen tutimassa yöt isukin ja mamin sängyssä, mutta muutama muu lempipaikkakin löytyy. Tässä ne esiteltynä, ei kuitenkaan missään paremmuusjärjestyksessä.

Heti sen ihanaisen auringon kadottua alkaa onneksi keinolämmitys toimia kotona eli takka... Se lämpö on jotakin huumaavaa ja ah, niin ihanaa... Iltaisin tuleekin monesti otettua pienet nokoset takan äärellä ja siihen on myös monia tapoja.

Tapa 1: peruspesäasento: kerälle kääriytyen tai sitten pää reunaa vasten... uni on taattu! Huomatkaa viininpunainen rättini, ilman sitä pesä ei ole mitään ja sen olen jo mamille opettanut, että rättini pesu tulee tapahtua nopeasti ja mieluusti ei ollenkaan!!!

Tapa 2: kun oikein kova väsy iskee, niin aina ei kaikki kropan jäsenet ehdi mukaan, vaan osa jää pesän ulkopuolelle. Jos mami olisi oikein valveutunut, olisi tähän tuotu minulle tyyny pään alle... mutta eihän sitä aina voi kaikkea vaatia ja odottaa.

Tapa 3: tämä on ehkä se yleisin tapa... eli tarjolla on sekä umpi- että avopesä, mutta mikäli takan edessä on myös puulaatikkona toimiva banaanilaatikko, niin tämä jälkimmäinen vie voiton. Tämä on sellainen juttu, mitä isukki ja mami jaksaa aina ihmetellä, mutta siellä laatikossa nyt vaan on niin kiva olla ja en mä välitä, vaikka se on vähän muhkurainen puista johtuen tai vaikka sieltä vähän roskiakin tarttuu turkkiin. Ne on nopeasti ravisteltu pois esim. sohvalle ja siitähän mami tykkää... Alla olevassa kuvassa minä kurkkaan juuri sieltä laatikosta, jos oikein tarkkaan katsotte.

Sitten on sauna.... Se on vähän niin kuin mun rantalomakohde. Sinne minä majoittaudun yleensä siitä hetkestä lähtien, kun saunan kiuas on napsautettu päälle ja siellä olen siihen saakka, kun kiukaasta jotain lämpöä lähtee. Isukilla ja mamilla on saunassa on myös sellaiset kivat saunatyynyt, jotka minä olen nykyään käytännössä ominut.

Joskus uni tulee myös sohvan selkänojalle... varsinkin jos mami sattuu olemaan unikaverina...

Näiden esillä olleiden lisäksi otan päivisin torkkuja yläkerran nojatuolin selkänojan päällä tai joskus myös makuuhuoneessa sängynpeiton alla. Mutta kuten sanottua, niin ihan kaikkea ei teidänkään tarvitse nähdä!!!

Ei kommentteja: