torstai 19. marraskuuta 2009

Asemasotaa

Meillä on joskus tiivis tuijotuskisa siitä, kumpi pääsee ekaksi takan lämpöä lähinnä olevaan pesään. Vielä viime keväänä mä olin ihan ylivoimainen ykkönen, mutta tenava on löytänyt jostain ihan uuden vaihteen ja eipä ole mitenkään varmaa, että mä pääsen ekana tuohon pesään. Tosin tarina jatkuu yleensä sitten niin, että se ekana päässyt toteaa paikan liian hikiseksi alle viidessä minuutissa, hyppää sieltä pois ja samaan aikaan on jo toiseksi jäänyt hypännyt siihen pesään. Tätä rallia jatkamme sitten siihen asti, kunnes takan kuumuus on hiipunut ihanan pehmeäksi lämmöksi ja se on sitten ihan tuuripeliä, kumpi sattuu sillä hetkellä olemaan pesässä. Ja juu ei, noi kuvassa näkyvät muut pesät + pehmustettu puukori eivät ole sama asia kuin juuri takan edessä oleva pesä.

Mutta kyllä mulla on sitten takataskussa sellaiset keinot, joilla kyllä voitan tuijotuskisat - vaikkakin vähän ehkä epäeettisillä keinoilla... Katsokaa nyt tätäkin, kun minä ärähdän, niin kyllä siinä tenavankin korvat heilahtaa siihen malliin, että tuijottaminen loppuu - nih!

Ei kommentteja: