perjantai 25. marraskuuta 2011

Mamin aputyttö

Meidän rodun edustajia on monesti kuvattu kaikessa touhussa mukana oleviksi. No, pitäähän se paikkansa. Olemme kovia osallistumaan ja antamaan oman panoksemme asioiden eteenpäin viemiseksi. Ihan aina palvelijat eivät vain käyttäisi kuulemma samoja sanoja kuvaamaan meidän osallistumista. Oman panoksen antamista saatetaan muuttaa myös muotoon "estaa palvelijaa tekemästä työtänsä". Auttamisesta voidaan käyttää myös termiä "hidastaminen" jne. Kiittämättömiksi noita palvelijoita voisi kyllä sanoa, eikö totta?

No, oli miten oli. Minä ja myös Säpsykin tykätään auttaa noita niin töissä kuin huvissakin. Mami on viime aikoina ollut poikkeuksellisen paljon koneella kotoa käsin ja ihan aina se ei ole ollut blogin päivittämistä tms. kuten näistä kuvista tarkkanäköisimmät saattavatkin sen päätellä ja eri toten siitä, että ei tämä meidän blogi nyt niin hirveän tiuhaan tahtiin ole tänä syksynä päivittynyt.

Siis asiaan (olenpas minä kova jaarittelemaan tänään), kyllä varmasti työntekokin luistaa paremmin, kun on tällainen teamplayer mukana tsemppaamassa - eikö teidänkin mielestänne? Kyllä se ajatus siitä alkaa luistamaan, kun vähän aikaa oikein mietit ja siinä samalla voit tietenkin myös vähän rapsutella minua.. Ai, tökkii enemmänkin. Kyllä mä voin tulla sulle korvaankin kuiskuttelemaan viisaita sanoja ja ideoita. Kato nyt, heti alkoi savu nousemaan korvista, minullakin. Onpas siellä kutiava paikka, et millään viitsis keskeyttää työntekoa ja keskittyä ihan oikeasti rapsuttelemaan minua. Kyllä se työasia odottaa... niinhän se mami sanoo, että ei ne sieltä minnekään katoa. Ai onkos sillä takarivin Säde-tytöllä jotain valittamista? Mitäs valtasit mun paikan takan edestä, kyllä mä vaihtoehtoislämmittäjän löydän (vaikkei mamille sitä tarviikaan kertoa, että on vain vaihtoehtoislämmittäjän roolissa...) Että toi mun emo aina osaa kääntää kaiken niin päin, että mä jään ikään kuin kakkoseksi. Ja mä kun luulin olevani oikeinkin ovela, kun ehdin valtaamaan emon paikan ensin. No, taitaa tuo emo kyllä vain teeskennellä mukamas voittajaa... Ei, nyt ei pahoja ajatuksia, nyt mä keskityn tästä nauttimiseen. Ja niin jäi työt tekemättä ja blogijuttu kirjoittamatta, sanoo sihteeri, joka huomasi jälleen kerran tulleensa kiedottua pikkutassujen ympärille..

2 kommenttia:

Sirpa kirjoitti...

Kissa osaa ottaa paikkansa. :)

Mamma N kirjoitti...

Tuli varmasti työt tehtyä hyvin, kun oli noin hyvät valvojat! :)